Warmachine rulepack

dragonfly

Warmachine rulepack

Postby dragonfly » Mon Feb 06, 2017 12:48 pm

Hey Gents,

ik heb op het GWhobby forum wat reclame gemaakt voor het toernooi en kreeg de volgende vragen mbt de rulespack:

Ik heb alleen wel wat vraagjes/opmerkingen.
- 100 minuten is gewoon te kort voor een potje warmachine, je hebt bij 75 punten beide 1 uur op de klok en ook nog wat tijd nodig voor pairings, kant kiezen, etc.
- Ik snap de scoring voor "painting" en "each round" niet echt, dit behoeft iets meer uitleg denk ik. Hier wijk je ook mee af van de standaard steamroller en ik snap niet echt waarom.
- Wat is de "Best Army" prijs.

Mijn input:

Misschien is het goed om deze dingen even te verduidelijken en om even naar de planning te kijken mbt tijd per pot etc. (Ik zal vanavond ook even in de steamroller documenten duiken om zelf wat beter te snappen hoe de punten etc daar in zijn werk gaan.)
Afgelopen weekend hebben we ook gezien dat het lastig is om een pot in 2 uur af te ronden.
Ik heb even gekeken naar de planning en volgens mij is het wenselijk om 3 potten te spelen op een dag. Mocht dat allemaal soepel lopen dan kunnen we altijd nog voor komende events de agenda aanpassen en 4 potten op een dag plannen.

Edit:

Steamroller regels: http://files.privateerpress.com/op/2016 ... es2016.pdf

De tijdsduur is een beetje dubbel, we spelen of deathclock, of timed turn. (Ik zou voor deathclock kiezen)

Normaal heb je met deathclock:
Voor 75 punten 60 minuten per speler
Voor 100 punten 75 minuten per speler

De optie: Casual Time Limits –
Use the round time, turn time, and extension
length of an event one point size higher.

Dan zou je voor 8 spelers een 3 round tournament neer kunnen zetten met het 40k tijdschema:

10.00 12.30 Round 1
12.30 - Lunch break
13.15 15.45 Round 2
16.00 18.30 Round 3
18.45 - Award ceremony

Kwa schilderen en punten geven is het wat lastiger.
Zoals ik de steamroller regels heb gelezen is het 1 punt voor een win. Anders 0.
Als je painting wilt meenemen kun je dat ook 1 punt maken. Alternatief is het mogelijk om het gewoon verplicht te stellen. Maar daarmee ben ik bang dat je beginnende spelers het spelen ontmoedigd.

Dan wordt earning points:

Painting 0-1
Each round 0-1

Anyways, even mijn input.
Voel je vrij dit naar het organisatie deel te verplaatsen oid.
Elmer van Heijzen

Re: Warmachine rulepack

Postby Elmer van Heijzen » Mon Feb 06, 2017 10:40 pm

- 100 minuten is gewoon te kort voor een potje warmachine, je hebt bij 75 punten beide 1 uur op de klok en ook nog wat tijd nodig voor pairings, kant kiezen, etc.

De rondes blijven 100 minuten duren. De deathclock staat op 75 minuten. Je hebt dan 25 min om je pairing te kiezen, tafel kant te kiezen en spul bij je kant neer te zetten. Houd er rekening mee dat in de steamroller regels deployment meetelt voor de deathclock tijd.

Once both players’ army lists and deployment order are determined, both players can place their selected armies on the table outside their respective deployment zones. Upon notification by the EO, the first player starts his clock and begins normal deployment. When the first player’s normal deployment is complete, he taps his clock to the second player, who completes his normal deployment. This process is then repeated for advance deployment. After the second player’s advance deployment is complete, he taps his clock, and the first player’s first turn begins.

In plaats van dat wij dus zeggen van, nu gaat je klok in zeggen wij, de ronde begint nu, jullie hebben 75 min op de klok. We zijn iets meer casual gericht, voornamelijk ook omdat we net met warmachine beginnen op de club, dus willen we het nog niet zo super streng handhaven. Dit zal zo spoedig mogelijk in de rulepack verduidelijkt worden.

- Ik snap de scoring voor "painting" en "each round" niet echt, dit behoeft iets meer uitleg denk ik. Hier wijk je ook mee af van de standaard steamroller en ik snap niet echt waarom.

Dit had al 0-1 punt moeten zijn en zal zo spoedig mogelijk in de rulepack aangepast worden. Ons systeem voor punten bijhouden was namelijk oorspronkelijk zo ingedeeld dat het steamroller punten aantallen niet werkte. Nu dat het wel aangepast kan worden kan je per ronde 0-1 punten verdienen en daar bovenop 1 punt erbij krijgen als je leger geschilderd is. Aangezien we met 4 rondes spelen kan je dus in totaal 5 punten verdienen. We gebruiken de steamroller tiebreaker regels.

- Wat is de "Best Army" prijs.

Dat is de prijs voor het best geschilderde leger. De 1ste plaats, 2de plaats en beste geschilderde leger krijgen allemaal een prijs. We zullen het duidelijker neerzetten in de rulepack.

Onze excuses voor de verwarring. Als er nog enige vragen zijn hoor ik die graag,

Elmer van Heijzen
Organisatie LoTR Zeist Warmachine/Hordes
Clint van Melis

Postby Clint van Melis » Tue Feb 07, 2017 6:42 pm

Heyhey,
even mijn input, for what it's worth.. wil je niet dat nagenoeg elk potje op deathclock wordt beslecht, dan zou ik toch aanraden om langere rondes te doen. Je zegt dat het casual is omdat het nog beginnende spelers zijn, maar die 75 minuten op de klok is alles behalve dat! Vergeet niet dat je die tijd nog door twee moet delen, waardoor ieder dan 37,5 heeft in plaats van de ~55 minuten die je eigenlijk tot je beschikking hebt als je de 60 minuten deathclock aanhoudt die de steamroller voorschrijft bij dit punten aantal! Deze tijden komen erg in de buurt van Speedmachine!

Als er maar beperkte tijd is, waardoor je de rondes niet langer kunt maken, zou je ook eens naar 50 punten kunnen kijken.. niet mijn voorkeur, maar mogelijk wel schappelijker, tijd-technisch..

Groetjes,
Clint.
Elmer van Heijzen

Postby Elmer van Heijzen » Tue Feb 07, 2017 8:05 pm

Er is inderdaad niet meegerekend dat beide spelers het aantal minuten krijgen. Na overleg word het nu 3 rondes van 150 minuten met dan 60 min deathclock voor beide spelers. We kunnen de rondes niet langer maken in het schema en de 30 min die spelers hebben voor spul pakken, pairing en tafelkant kiezen en voor eventueele andere dingen (wat te drinken pakken, van de toilet gebruik te maken) zou het evenement al wat meer casual moeten maken dan je standaard steamroller.

Bedankt voor het opletten. Ik hoop dat alles zo duidelijk is en zoniet, dan hoor ik dat graag. We proberen de rulepack morgen aan te passen.

Elmer van Heijzen
Organisatie LoTR Zeist Warmachine/Hordes
dragonfly

Postby dragonfly » Wed Feb 08, 2017 8:12 am

Top opgepakt!
Nice, ik heb er zin in!